Khamis, Jun 30, 2011

dOnaT oH dOnaT

haish...cne plak tb2 nk try wt donat...
ni sbb kwan aku cte yg dia wt donat la...
dia bg resipi..bhan2 sng je...

so aku pn try la wt...
sblm wt aku google dlu utk tmbh pngetahuan...

wt donat ni sng je...cma nk tggu doh 2 naik 2 yg makan msa ckt...
bahan2 plak xbyk..sume simple je...
tepung gandum,susu pekat,yis kering,garam,gula,air suam n planta...

mla2 aku cmpur gula,garam n yis dgan air suam....
pastu aku gaul plak tepung,susu n planta...
bla sume sebati bru aku msukkan air suam yg dcmpur garam,gula n yis 2 ke dalam adunan tepung+planta+susu...

uli2 smpai tepung xmlekat kt tangan...
pastu biar jp...1 jam..doh 2 aku tutup dgn kain lembab...
ye la..nt doh kering plak...

ckup sjam aku bntuk doh 2 jd mcm donat...
aku wt 2 versi...
donat 20sen n donat 10sen..
hahhaha...

pastu biar lg sjam...
then boleh la goreng....

sory la..xda pic..enset osak...so...
apa pn xbley...
hahhaha....

nt nk wt donat utk en.sayang aku plak...heheh....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan